Domki letniskowe z drewna
Architektura i aranżacja wnętrz

Zakres pomiarów

Posted in Uncategorized  by admin
July 24th, 2018

Zapis przyspieszeń na taborze obciążającym przeprowadzono w pięciu charakterystycznych punktach elektrowozu oraz wagonu towarowego. Pomiar prowadzono za, pomocą przyspieszeniomierzy indukcyjnych firmy Hottinger z rejestracją na oscylografie pętlicowym firmy Southern. Natomiast pomiar odkształceń (naprężeń) przeprowadzono w wy- branych punktach belek głównych i stężeń metodą tensometrii oporowej przy użyciu 6-kanałowych mostków dynamicznych (KWS/6T-5) i rejestratorów firmy Hottinger. Chcąc uzyskać wielkości nadające się do opracowania statystycznego przejazdy obciążenia odbywały się w 5 lub 6 seriach dla każdej prędkości w przedziale od 5 -120 km/h (ok. 1,4 -33 m/s). Równoczesny pomiar na pojeździe i na moście prowadzony był przy zachowaniu jednolitej skali czasowej. Aby określić dane miarodajne dla oceny sztywności poziomej i skrętnej każdego obiektu oraz sposobu propagacji siły, wykonywano również badania statyczne bliżej omówione w prac. Wyniki pomiarów Pierwszym etapem opracowania wyników była weryfikacja wspomnianego modelu tarciowego. Przyjęto teoretyczny model mostu jako swobodnie podpartą kratownicę płaską i z wzoru wyznaczono stopień działania sił poziomych Lm-IWY Tutaj jako wielkości WY przyjęto, uśrednione w obrębie serii przejazdów przy danej prędkości, wartości maksymalnych odkształceń jakie zarejestrowano na pasach belek głównych. Wskutek tego otrzymano wartości p zmieniające się wraz z prędkością przejazdu obciążenia v. Jak widać zależność stopnia działania sił poziomych od prędkości jest bardzo wyraźna, chociaż krzywe obrazujące tę zależność są różne i nie dają się ująć w jednolite prawo. Wartości p znacznie przewyższają wartości przyjęte obecnie w obowiązujących normach wielu krajów, w których wielkość sił poziomych określono jako 5 -10% siły pionowej. Tak więc przyjęty obecnie powszechnie model sił poziomych jest niedoskonały zarówno pod względem jakościowym jak ilościowym. Ponadto nie daje on informacji o charakterze działania tych obciążeń, o częstości występowania ich wielkości maksymalnych i o możliwych wielkościach przeciążenia w czasie dłuższym niż czas przejazdu zestawu pomiarowego. Konieczne są więc dalsze badania nad doskonaleniem modelu obliczeniowego, ze szczególnym uwzględnieniem poszukiwania jego statystycznych charakterystyk. Wnioski Przedstawione w referacie dwa zagadnienia stanowią jedynie fragment badań nad schematem obliczania mostów odpowiadającym istniejącym możliwościom techniki obliczeniowej. Szczególnie ważną część tego schematu stanowi stochastyczny model obciążenia mostów. [więcej w: bramy segmentowe łódź, MAKIJAŻ PERMANENTNY METODĄ WŁOSKOWĄ, drzwi mroźnicze ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: bramy segmentowe łódź drzwi mroźnicze MAKIJAŻ PERMANENTNY METODĄ WŁOSKOWĄ