Domki letniskowe z drewna
Architektura i aranżacja wnętrz

Posts Tagged ‘plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno’

Próbne obciążenia

Posted in Uncategorized  by admin
June 25th, 2019

Należy stwierdzić, że w mostownictwie próbne obciążenia wykonuje się w zbyt małym zakresie. Normy wyraźnie wymagają badania pali, określają liczbę prób, zakres obciążeń itp. Koszt próbnych obciążeń, gdy jest możliwość wykorzystania sąsiednich pali jako zakotwienia, dla pali tradycyjnych wynosi 150 -250 zł/T, pali wielkośrednicowych 200 -300 zł/T. IBDM przeprowadzał obciążenia do blisko 500 T, przy kotwieniu konstrukcji do sąsiednich pali – siłami 400 -450 T, a wykorzystując także ciężar masywnego fundamentu – do 900 T. Przeprowadzono już kilkadziesiąt próbnych obciążeń pali wielkośrednicowych. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno’

Próbne obciążenia

Posted in Uncategorized  by admin
June 25th, 2019

Nadzór wykonawstwa. Jak to jasno wynika kontrola jakości robót palowych może być skuteczna jedynie wówczas, gdy obejmuje cały proces wykonawstwa. Kontrola tylko fragmentów tego procesu, np. odebranie otworu wiertniczego czy sprawdzenie mieszanki betonowej nie daje gwarancji dobrej jakości. Jest rzeczą oczywistą, że taką kontrolę może przeprowadzić z powodzeniem jedynie pracownik doskonale znający specyfikę tych robót. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno’

Próbne obciążenia

Posted in Uncategorized  by admin
June 25th, 2019

Istotną zaletą żelbetowych pali prefabrykowanych jest możliwość kontroli jakości betonu. Pale prefabrykowane mają jednak inne niedostatki: – pomimo wstępnych badań podłoża, trudno przewidzieć potrzebną długość pali, często trzeba część ich ścinać, lub, co jest trudniejsze, przedłużać, – w związku z dużą masą pali, trudno jest je wbijać, nawet w nie- zbyt mocne grunty, – przy wbijaniu pali w mocne grunty pomimo silnego uzbrojenia następuje niszczenie trzonu. Częstym błędem jest próba wbicia pala na projektowaną głębokość niezależnie od jego wpędu. Przy wpędzie wynoszącym 2 -3 mm na uderzenie, wbijanie pali żelbetowych powinno być przerwane niezależnie od tego czy osiągnęły już one założoną głębokość. Dalsze wbijanie można prowadzić cięższym młotem lub przy użyciu środków zmniejszających opory (wpłukiwanie, wstępne nawiercanie otworów, powłoki smarujące, elektroosmoza itp). Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno’

Próbne obciążenia

Posted in Uncategorized  by admin
June 25th, 2019

Nacisk pionowy, wywierany przez wysokie nasypy itp. obciążenia terenu, wywołuje w podłożu także naprężenia poziome i przemieszczenia. Bardzo słabe grunty np. torf, płynne namuły, kreda jeziorna, mogą zostać zupełnie wypchnięte na boki pod ciężarem nasypu. W takich warunkach poprawne jest wykonanie najpierw nasypu, a następnie pali. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno’

Próbne obciążenia

Posted in Uncategorized  by admin
June 25th, 2019

Badania niszczące na próbkach wyciętych w rdzeniu pali wykazały wytrzymałość około 110 kG/cm2. Projektowana marka betonu była równa 200. Należy przy tym stwierdzić, że kontrolowano dozowanie składników mieszanki betonowej, a wytrzymałość próbek betonu nie odbiegała od projektowanej. Dokładna kontrola sposobu wykonywania pali wykazała, że brygada rano przygotowywała porcję mieszanki betonowej czasami na kilka pali. Beton ten leżał w pryzmie nieraz przez parę godzin, zanim wbudowano go w pal. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno’

Próbne obciążenia

Posted in Uncategorized  by admin
June 25th, 2019

W nawiązaniu do pracy przedstawiono poglądy autorów na celowość i przydatność próbnych obciążeń mostów oraz sposobu prowadzenia takich obciążeń. Wykazano, że próbne obciążenia pozwalają na ocenę poprawności projektowania i wykonywania obiektu, stwierdzenie bezpiecznego przenoszenia obciążeń normowych oraz w pewnym stopniu pozwalają na ustalenie zapasów nośności badanej konstrukcji. Podaje się klasyfikację mostów drogowych i kolejowych podlegających i nie podlegających badaniom statycznym i dynamicznym. Jako kryteria miarodajne do określenia potrzeby i zakresu badań statycznych przyjęto rozpiętość przęsła mostu i stosunek obciążeń użytkowych do obciążeń ciężarem własnym, zaś do badań dynamicznych dodatkowo cechę sztywności i masę jednostkową. Proponuje się też ujednolicenie wielkości próbnych obciążeń, sposobu przeprowadzenia badań, rodzaju mierzonych wielkości i opracowania wyników badań. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno’

Próbne obciążenia

Posted in Uncategorized  by admin
June 25th, 2019

Następny światowy kongres Międzynarodowej Unii Architektów odbędzie się w Tokio, w Japonii, w dniach 25-29 września 2011 r.
Program akademicki obejmuje prace badawcze i prace projektowe, zrealizowane lub planowane, na temat całościowego kongresu: DESIGN 2050.
Ten temat to okazja dla projektantów do wyrażenia i przedstawienia swoich wizji architektury i idealnych miast oraz wyobrażenia sobie tendencji architektury miejskiej, które zapowiadają świat w 2050 roku.
UIA TOKYO 2011 zaprasza architektów, inżynierów, badaczy i studentów z całego świata do wyrażania opinii na temat główny motyw DESIGN 2050 według trzech podtematów: Środowisko, wymiana kulturowa, życie.
Autorzy tekstów, które zostały zaakceptowane przez komisję selekcyjną, będą mieli okazję zaprezentować je podczas kongresu w dniach 26-28 września 2011 r. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno’

Próbne obciążenia

Posted in Uncategorized  by admin
June 25th, 2019

Robin Pogrebin z The New York Times napisał ostatnio, że Raj Ahuja, urodzony w Indiach architekt, który dołączył do Philipa Johnsona w 1971 roku i został partnerem w 1984 roku, będzie sprzedawał archiwa szkiców architekta.
I to nie jest zwykły szkicownik.
Kolekcja Johnsona obejmuje ponad 25 000 szkiców projektowych, rysunków roboczych, renderingów i fotografii, które obejmują ponad 120 projektów w latach 1968-1992.
Po ogłoszeniu bankructwa, który opuścił dzieło w posiadaniu Ahuja, czekał na przeniesienie go z szacunkiem.
ręce. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno’

Próbne obciążenia

Posted in Uncategorized  by admin
June 25th, 2019

Foster + Partners Wykonaliśmy kilka ujęć Foster + Partners.
najnowszy dodatek do Bowery.
nowa galeria zawierająca kolekcję Sperone Westwater od wybitnych artystów różnych narodowości i grup wiekowych.
Usytuowany kilka kroków od Musuem SANAA, ta nowa galeria – frezowana szklana fasada CNC – elegancko odpowiada na sąsiednie muzeum sztuki.
Według Fostera galeria jest zarówno odpowiedzią na dynamiczny miejski charakter nowojorskiego Bowery, jak i pragnieniem ponownego przemyślenia sposobu, w jaki społeczeństwo angażuje się w sztukę w ustawienie galerii. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno’

Próbne obciążenia

Posted in Uncategorized  by admin
June 25th, 2019

Nowojorskie Biuro Architektury dla Ludzkości właśnie ogłosiło daty FlyNY 2010, drugiego corocznego międzynarodowego konkursu projektowania latawców i showcase współprowadzonego przez City of New York Parks & Recreation.
Na skrzydłach udanego wydarzenia 2009 Flynota 2010 odbędzie się 21 sierpnia od 10:30 rano.
4PM na molu I przy 70th Street w Riverside Park South w Nowym Jorku.
FlyNY to jednoczęściowy konkurs na projekt i jedna część Fly Day, którego głównym celem jest zaangażowanie zarówno profesjonalistów, jak i początkujących, w dynamiczną rozmowę o designie.
Położony na West Side na Manhattanie, udział w Dniu Lotu 21 sierpnia jest bezpłatny, otwarty dla publiczności i nie wymaga zgłoszenia do konkursu. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries