Domki letniskowe z drewna
Architektura i aranżacja wnętrz

Posts Tagged ‘maty termoizolacyjne’

Zastosowanie betonu lekkiego

Posted in Uncategorized  by admin
February 26th, 2019

Zastosowanie betonu lekkiego w celu zmiany rozkładu sił wewnętrznych w konstrukcji. Kształtowanie pola sił wewnętrznych i przemieszczeń drogą lokalnych zmian cech materiałowych Jak wynika z poprzednich rozważań, projektowanie całych konstrukcji nośnych z lekkiego betonu napotyka pewne ograniczenia. Może istnieć jednak taka forma jego zastosowania, która otwiera szerokie możliwości. W ustrojach hiperstatycznych możemy wpływać na pole sił wewnętrznych i nadawać mu postać pozwalającą na korzystne ukształtowanie konstrukcji w dostosowaniu do istniejących warunków terenowych. Tak na przykład stosowaniem skosów i zwiększenie momentu bezwładności nad podporami belki ciągłej można odciążyć przekroje przęsłowe mostu i zmniejszyć jego ugięcia. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘maty termoizolacyjne’

Zastosowanie betonu lekkiego

Posted in Uncategorized  by admin
February 26th, 2019

W prostych mostach płytowych – jakościowy charakter wpływu stosowania konstrukcji mieszanej jest taki, jak w mostach belkowych. Nowe zagadnienia i nowe możliwości pojawiają się w przypadku mostów płytowych o dowolnym kształcie w planie. Dotychczas w ustrojach takich w ogóle rzadko uciekano się do różnicowania wysokości ustroju płytowego, nie mówiąc już o różnicowaniu cech materiałowych. Na przeszkodzie stały tu głównie trudności związane z obliczaniem statycznym takiego ustroju i brakiem sposobów uwzględnienia wpływów lokalnych zmian sztywności. Zastosowanie metody elementów skończonych pozwala usunąć tę przeszkodę. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘maty termoizolacyjne’

Zastosowanie betonu lekkiego

Posted in Uncategorized  by admin
February 26th, 2019

W referacie przedstawiono rozbudowany schemat procesu obliczania mostów, uwzględniający cechy obciążeń właściwe różnym poziomom obliczania ,(statyczne, dynamiczne, zmęczeniowe i in.. Na tle tego schematu zanalizowano pewien rodzaj dynamicznego obciążenia mostów kolejowych – poprzeczne siły poziome. Wskazano na znaczenie przyjętego modelu obciążeń oraz poddano krytycznej analizie wskazówki zawarte w przepisach projektowania mostów kolejowych w zakresie uwzględniania, tych sił. Wstęp Obliczanie mostu polega na przetworzeniu danych dotyczących obciążenia, materiału, rodzaju konstrukcji itp., które możemy nazwać parametrami wejścia WE w wielkości wyjściowe WY charakteryzujące zachowanie konstrukcji jak np. siły wewnętrzne, ugięcie, współczynniki bezpieczeństwa. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘maty termoizolacyjne’

Zastosowanie betonu lekkiego

Posted in Uncategorized  by admin
February 26th, 2019

Podział obciążeń na frakcje powinien być dokonany na podstawie badań statystycznych przy uwzględnieniu następujących kryteriów: ciężar pojazdu (lub nacisk statyczny koła), częstość pojawiania się pojazdu na moście, prędkość przejazdu, parametry dynamiczne pojazdów, wrażliwość wydzielonego miejsca w konstrukcji na działanie obciążenia. Obciążenia przy obliczeniach dynamicznych mostów kolejowych. Obciążenie definiuje się tu jako funkcję zmienności siły na styku koła z nawierzchnią w czasie przejazdu przez most, przy czym kierunek działania tej siły jest dowolny. Czułość konstrukcji mostu jest różna zależnie od rozpatrywanych składowych tego obciążenia, Biorąc pod uwagę zazwyczaj mniejszą niż w mostach drogowych sztywność poziomą i skrętną mostów kolejowych rola sił poziomych jest tutaj znaczna. Poznanie statystycznego modelu tych sił jest niezbędne dla wyjaśnienia i opisania przestrzennych drgań mostu kolejowego oraz oszacowania wielkości wpływów dynamicznych na poszczególne elementy konstrukcyjne mostu. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘maty termoizolacyjne’

Zastosowanie betonu lekkiego

Posted in Uncategorized  by admin
February 26th, 2019

Operatory Lp i Lm można uważać za znane, na przykład na podstawie przyjęcia modeli teoretycznych mostu i pojazdu, jak to czyniono w dotychczasowych pracach z dziedziny dynamiki (np. Każdy jednak teoretyczny model zawiera pewne uproszczenia, których wpływ nie zawsze jest możliwy do uchwycenia. W przypadku zaś poziomych składowych obciążenia w mostach kolejowych nie. podano dotąd przekonywającego modelu pojazdu nawet w zakresie głównych elementów mających wpływ na te składowe: W dotychczas obowiązujących w Polsce i innych krajach przepisach podstawą jest model tarciowy, w którym maksymalna siła pozioma jest pewnym ułamkiem pionowego nacisku kół. Aby zweryfikować model mostu przeprowadzono badanie testowe, w którym znane statyczne siły poziome WE przykładano do wybranych punktów mostu. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘maty termoizolacyjne’

Zastosowanie betonu lekkiego

Posted in Uncategorized  by admin
February 26th, 2019

Zapis przyspieszeń na taborze obciążającym przeprowadzono w pięciu charakterystycznych punktach elektrowozu oraz wagonu towarowego. Pomiar prowadzono za, pomocą przyspieszeniomierzy indukcyjnych firmy Hottinger z rejestracją na oscylografie pętlicowym firmy Southern. Natomiast pomiar odkształceń (naprężeń) przeprowadzono w wy- branych punktach belek głównych i stężeń metodą tensometrii oporowej przy użyciu 6-kanałowych mostków dynamicznych (KWS/6T-5) i rejestratorów firmy Hottinger. Chcąc uzyskać wielkości nadające się do opracowania statystycznego przejazdy obciążenia odbywały się w 5 lub 6 seriach dla każdej prędkości w przedziale od 5 -120 km/h (ok. 1,4 -33 m/s). Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘maty termoizolacyjne’

Zastosowanie betonu lekkiego

Posted in Uncategorized  by admin
February 26th, 2019

W porównaniu z posadowieniem bezpośrednim projektowanie i wykonawstwo fundamentów palowych wymaga szczególnej wiedzy i staranności. W referacie przedstawiono wybrane problemy palowań, związane z bezpieczeństwem budowli. Przytoczono przykłady zaczerpnięte głównie z praktyki krajowej z ostatnich lat. Wstęp. Warunki współczesnego budownictwa powodują coraz powszechniejsze stosowanie posadowień na palach. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘maty termoizolacyjne’

Zastosowanie betonu lekkiego

Posted in Uncategorized  by admin
February 26th, 2019

Rozwój techniki badań podłoża cechuje wzrost znaczenia metod polowych, zwłaszcza badan in situ, przy ograniczeniu badań na próbkach gruntów. Nie jest to sprawa mody, lecz doświadczenia. Podbranie nienaruszonych próbek niektórych gruntów uwarstwionych lub sypkich jest praktycznie niemożliwe. Nawet w przypadku gruntów spoistych (zwłaszcza mało spoistych) wyniki badań na próbkach często są niemiarodajne. Przyczyną tego bywa naruszenie struktury w czasie pobierania, zły transport, nieodpowiednie lub zbyt długie przechowywanie albo też niedoskonałość samych badań. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘maty termoizolacyjne’

Zastosowanie betonu lekkiego

Posted in Uncategorized  by admin
February 26th, 2019

Często w dokumentacjach brak danych informujących o wyborze sposobu wykonywania pali takich jak: – wrażliwość gruntu na działanie wody (szybkości rozmakania oraz zdolności do pęcznienia), – obecności w podłożu przeszkód naturalnych (głazy) lub sztucznych, jak np. stare fundamenty. Informacje te pozwalają wykonawcy przygotować się do pokonania napotkanych przeszkód lub stosować metody robót zapobiegające po- gorszeniu cech mechanicznych podłoża. Błędy projektowania Najczęstszym źródłem błędów w projektowaniu jest. brak odpowiedniego przygotowania i doświadczenia projektantów. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘maty termoizolacyjne’

Zastosowanie betonu lekkiego

Posted in Uncategorized  by admin
February 26th, 2019

Są zawsze niepewne. Powszechnym błędem projektantów jest wiara, że pale obliczone według normy na pewno będą mieć wymagany udźwig. Tymczasem zmienność właściwości gruntu oraz jakość pali powoduj ą , że wszelkie dane do obliczeń nośności podawane w normach i podręcznikach należy uważać za orientacyjne. Nie można ich w żadnym przypadku traktować tak, jak naprężenia dopuszczalne w betonie czy stali. Jedynym sposobem stosunkowo dokładnej oceny nośności pali Ssąpróbne obciążenia. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries