Domki letniskowe z drewna
Architektura i aranżacja wnętrz

BADANIA NAD NIEKTÓRYMI PARAMETRAMI WEJŚCIA UKŁADU DYNAMICZNEGO MOST-OBCIĄŻENIE

Posted in Uncategorized  by admin
August 23rd, 2018

W referacie przedstawiono rozbudowany schemat procesu obliczania mostów, uwzględniający cechy obciążeń właściwe różnym poziomom obliczania ,(statyczne, dynamiczne, zmęczeniowe i in.. Na tle tego schematu zanalizowano pewien rodzaj dynamicznego obciążenia mostów kolejowych – poprzeczne siły poziome. Wskazano na znaczenie przyjętego modelu obciążeń oraz poddano krytycznej analizie wskazówki zawarte w przepisach projektowania mostów kolejowych w zakresie uwzględniania, tych sił. Wstęp Obliczanie mostu polega na przetworzeniu danych dotyczących obciążenia, materiału, rodzaju konstrukcji itp., które możemy nazwać parametrami wejścia WE w wielkości wyjściowe WY charakteryzujące zachowanie konstrukcji jak np. siły wewnętrzne, ugięcie, współczynniki bezpieczeństwa. Dotychczasowe wysiłki teoretyków, koncentrowały się na bloku przetwarzania. I obecnie ta działalność jest ważna i pożyteczna, ale nie możemy się do niej ograniczyć. Konieczne są badania teoretyczne i doświadczalne nad blokiem parametrów wejścia. Szczególne znaczenie w chwili obecnej mają badania nad obciążeniem mostów, a zwłaszcza nad niedeterministycznym modelem tego obciążenia. Przedstawiony ogólny model obliczania mostu nie pozwala na uwzględnienie różnic w charakterze obciążenia, bowiem na rodzaj i charakter obciążeń ruchomych działających na most w czasie jego użytkowania wpływają różnorodne czynniki. Są to cechy pojazdów, ich czasoprzestrzenne rozmieszczenie, parametry nawierzchni, oraz cechy samego mostu. Można je zakwalifikować zarówno do czynników zdeterminowanych jak i do probabilistycznych. Dokładne opisanie funkcji obciążenia nie jest w tej chwili możliwe ze względu na niedostatek danych pomiarowych. Wyłania się więc potrzeba przeprowadzenia obszernych badań doświadczalnych, oraz rozsortowania wyników pomiarów na pewne frakcje, które powinny być różne w zależności od tego co sprawdzamy, tzn. jaki aspekt pracy wytrzymałościowej mostu jest rozpatrywany. Rozwijając spostrzeżenia omówione w pracy możemy wyróżnić cztery układy pracy wytrzymałościowej mostu w czasie i odpowiednio cztery różne jakościowo i ilościowo frakcje obciążeń użytkowych miarodajnych przy obliczeniach statyczno-wytrzymałościowych, dynamicznych, zmęczeniowych oraz obciążenia przy analizie trwałości mostu. Każdy z układów wymaga wyznaczenia obciążenia z różnym stopniem doskonałości, tzn. potrzebna frakcja winna być doświadczalnie wyodrębniona z funkcji obciążenia z uwzględnieniem różnych parametrów. Gdy na przykład przy pierwszym układzie (obliczenia statyczno-wytrzymałościowe wystarcza wiedza o ciężarze największych nieruchomo stojących pojazdów obciążających, to w następnych układach obciążenia muszą już być wyznaczone co najmniej charakterystyki pojazdów w ruchu i to po nierównej nawierzchni. [hasła pokrewne: maty termoizolacyjne, kotły gazowe kondensacyjne ceny, drzwi chowane w ścianę ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: drzwi chowane w ścianę kotły gazowe kondensacyjne ceny maty termoizolacyjne